| Contact | Route | Voorwaarden One PM | Partner login |
Home  | Project dienstverlening  | Wie is One PM  | Specials  | Partners  | Nieuws  |
 

Projectmanager Internet, een vak apart...


Een goede website is een must dat behoeft geen uitleg, maar hoe doet uw website het eigenlijk in vergelijking met uw concurrentie? One PM heeft geleerd dat internet meer is dan een distributie kanaal of communicatie medium. Internet heeft grote invloed op onze samenleving, ontketent een stroomvloed aan trends en zorgt er voor dat in vele branches de kaarten opnieuw geschud worden! De kunst is om in te spelen op deze trends en deze een logische bijdrage te laten leveren aan uw omzet, juist door aansluiting bij uw bestaande business model. Klakkeloos kopieren van trends heeft geen zin, maar aansluiting bij uw organisatie en uw businessmodel is key.

Als projectmanager heeft One PM jarenlange ervaring op dit gebied en kan daarom als geen ander uw internet ontwikkeling regisseren.

Bel me en ontdek wat velen al weten. One PM werkt, ook voor u...



Een mooi voorbeeld van een reeds lange tijd bekende trend met veel invloed op vele branches vind ik altijd The longtail uitvoerig geanalyseerd door Chris Anderson.
Deze trend bestaat al lang en een goed voorbeeld van sites die daar goed op inspringen zijn amazone.com en bol.com. Voor een boekhandel is het onmogelijk om op een A locatie alle boeken te tonen en op voorraad te hebben. Voor een online shop is dat geen probleem waardoor iedereen weet dat je ook voor exclusieve boeken bij deze twee bedrijven terecht kan. Verandert dit de reden waarom we boeken komen of de hoeveelheid boeken die we kopen? Nee, maar het zorgt er wel voor dat er een stuk van de omzet verschuift van offline naar online.

Een ander iets waar bol en amazone handig op inspelen is de mogelijkheid om te cross sell toe te passen. Vroeger in de boekwinkel kenden we de eigenaar en die kende onze voorkeur. Wanneer je favoriete schrijver een nieuw boek uit had lag deze al vast klaar als je er kwam of kreeg je tips van de beste man wat mogelijk nog meer interessant was. Door slim gebruik te maken van de online mogelijkheden kunnen bol en amazone dit ook. Other buyers also looked at.. Visitors of this page also looked at... Is dit een compleet nieuw model? Nee, het is slechts een slimme toepassing van technologie en benadert de experience van de persoonlijke behandeling van de boekhandel op de hoek, maar dan bereikbaar voor de grote massa, lees volume!

Een juiste interpretatie van de heersende trends en vertaling naar uw businessmodel is de basis van een succesvolle website.

Wanneer dit voor elkaar is, is het succes van uw website eigenlijk een simpele formule:

Succes (€) = (aantal bezoekers * kwaliteit van het bezoek) * Conversie ratio

Bezoek:

Bezoek is mooi, maar wanneer u een fietsenwinkel heeft en de hele dag komen allemaal mensen aan uw balie die om varkenslapjes komen vragen dan verdient u niet veel. Het is dus zaak om de juiste bezoekers op uw website te krijgen. Een deel van het bezoek is incidenteel en daar heeft u dus weinig sturing op, maar het grootste gedeelte kunt u sturen door daar aanwezig te zijn waar uw klanten zijn. Op de juiste keywords vindbaar te zijn, betaald of natuurlijk. Het onderdeel bezoek heeft u voor zeker 80% in eigen hand. Lees voor meer informatie over search engines de SEO special van One PM.

Conversie ratio:

Conversie ratio is de ratio tussen bezoekers en klanten. Stel u verkoopt fietsen online. Als één op de honderd bezoekers een fiets bij u koopt is uw conversie ratio 1%. Dit hoeft niet altijd verkoop te zijn, maar kan bijvoorbeeld ook het antwoord op een vraag zijn, of het vinden van een telefoonnummer afhankelijk van het doel van uw website. Conversie bestaat uit twee componenten, te weten: Usability staat voor de gebruiksvriendelijkheid van uw website. Wanneer er weinig drempels zijn zullen er weinig mensen afhaken omdat ze bijvoorbeeld verdwalen in onbegrijpelijke terminologie, de vervolg pagina niet kunnen vinden etc. Dit zegt iets over de kans op succes, maar is slecht een onderdeel. Zie het als een winkel die op een A locatie zit, geen rijen voor de kassa heeft en een verkoper die kennis van zaken heeft, maar hij gebruikt de verkeerde verkoopargumenten.
  • Deze fiets is ideaal om kinderen te vervoeren en u heeft geen kinderen.
  • Deze fiets heeft 90 spaken, koolstof schijfremmen, kilometerteller met navigatie, terwijl u 1 keer per maand naar uw moeder wilt fietsen.
Grote kans dat u niet valt voor zijn argumenten en toch nog even ergens anders gaat kijken. Een verkoper is geboren met een neus voor dit soort dingen en zal elke klant de juiste bediening geven, maar hoe zit dat online. Dit is het stukje verleiding wat de laatste duw geeft aan uw online omzet.

One PM heeft de afgelopen jaren zeer veel ervaring opgedaan met verleiding en weet sturing te geven op dit gebied door diepgaande inhoudelijke kennis. Als projectmanager internet heeft One Pm hier zeer veel voordeel van de jarenlange internet en consultancy ervaring. De beste stuurlui staan in dit geval niet aan de wal, maar zijn projectmanager internet.

Nieuwsgierig naar hoe One Pm uw organisatie kan helpen bij de creatie van een succesvolle website? Neem contact op met One PM, velen gingen u voor!



 
One PM specials
Populaire termen uitgelegd in begrijpelijke taal en in het juiste perspectief geplaatst. Doe er uw voordeel mee, en kijk wat het voor uw organisatie kan betekenen.


© One PM 2009
I am one, I am PM
Projectmanagement is mensenwerk!
"ProjectManagement
           is mensenwerk"
One PM, Puur ProjectManagement